Microsoft uvedl novinky ve službách Office 365

V souladu se svým předsevzetím pokračuje Microsoft s kontinuálním vylepšováním svých cloudových služeb Office 365 a i na závěrečné čtvrtletí roku 2013 připravil aktualizace, přinášející nové funkcionality a vylepšení. Po již dříve avizovaném navýšení velikosti poštovní schránky z 25 GB na 50 GB a poté i zvětšení prostoru na osobním úložišti SkyDrive Pro na 25 GB pro každého uživatele Office 365 uvedl Microsoft další novinky ve svých cloudových službách Office 365. microsoft

Microsoft Office Web Apps

Dosud jste neslyšeli o Office Web Apps? Měli byste. Office Web Apps jsou nejlepší bezplatná alternativa ke kancelářské sadě Microsoft Office. Jedná se o on-line verzi hlavních aplikací Office, webové aplikace, jejichž pomocí můžete otevírat, prohlížet a on-line upravovat a spolupracovat nad dokumenty Excel, Word, PowerPoint a OneNote. To vše pouze v okně webového prohlížeče, kdykoliv a odkudkoliv. Všechny novinky, o nichž se níže zmíníme, můžete otestovat jak v Office Web Apps v rámci komerčního řešení Office 365, tak i v Office Web Apps v rámci veřejných služeb Microsoft SkyDrive. Asi nejzajímavější novinkou, po které se i s ohledem na konkurenci již dlouho volalo, je významné vylepšení webových aplikací Office Web Apps. Uživatelé se dočkali funkce souběžného editování více lidmi (real-time co-authoring) ve Word Web App, PowerPoint Web App or Excel Web App. Díky funkci souběžného editování více lidmi mohou další uživatelé přispívat a upravovat tentýž dokument v jednom okamžiku. Další nová funkcionalita real-time prezence vám pomůže zjistit, kdo další dokument ve stejnou chvíli upravuje a ve kterém jeho místě. Předchází se tak možným konfliktům při upravování stejné části dokumentu. Vedle toho přibylo automatické ukládání (autosave) dokumentů ve Word Web App. Provedené změny v textu a formátování se tak ihned ihned ukládají a zobrazují ostatním upravovatelům dokumentu. Každý z uživatelů tak má přehled, kdo kam co píše a jaké provádí změny – to vše v reálném čase díky funkci automatického ukládání. Navíc došlo I k aktualizaci všech webových aplikací Office Web Apps a k rozšíření možností formátování dokumentů, s cílem opět se přiblížit funkcionalitě lokálních aplikací Microsoft Office. Word Web App tak nyní například umožňuje najít a nahradit zvolená slova a fráze, používat styly a formátování u tabulek či vkládání záhlaví a zápatí dokumentů. V Excel Web App lze nově například přetahovat buňky, měnit pořadí listů či využívat funkcí pro rychlou analyze rozsahu dat primo ve stavovém řádku. PowerPoint Web App zase nabízí funkce oříznutí obrázku a větší kontrolu vizuálů v prezentacích. Microsoft navíc oznámil, že v nejbližších měsících chystá pro Office Web Apps ještě další vylepšení – kupříkladu umožnění edtace dokumentů z tabletů s Androidem nebo další přiblížení se komplexní funkcionalitě sady Microsoft Office s cílem umožnit co nejhladší vytváření dokumentů Office – od začátku do konce online.

Sociální síť Yammer

Pro podnikové uživatele, tedy předplatitele Office 365 Enterprise plánů E1-E4, oznámil Microsoft zásadní změnu licencování sociální sítě Yammer v rámci Office 365. Od nynějška bude totiž Yammer Enterprise součástí předplatného všech Office 365 plánů rodiny Enterprise. Všichni stávající i noví zákazníci Office 365 tak získají licence pro Yammer Enterprise. Zákazníci s Office 365 dále nebudou muset pořizovat licence pro externí uživatele ve svých externích sítích. Doposud totiž nebylo zcela jasné, zda mohou předplatitelé Office 365 udělit externím uživatelům přístup ke svému Yammeru.Není tedy již nutné pořizovat dodatečné licence pro externí uživatele (dodavatele, partnery, zákazníky, apod.) – ty jsou odteď zdarma.

Analytický nástroj Power BI

Analytický nástroj Power BI pro Office 365, který by měl být dostupný během první poloviny roku 2014, umožňuje užvatelům Office 365 jednoduše kombinovat vlastní data a informace z veřejných zdrojů. Mohou tak snadno vytvářet vizuálně atraktivní a originální sestavy, které usnadní a urychlí rozhodování. Zjednodušeně řečeno, jedná se o prostředí v Excelu, v němž lze vytvářet reporty a kombinovat data z vlastní organizace s daty získanými z cloudové databáze, dostupné na internetu. Podívejte se na ukázky na www.powerbi.com.