Služby Dohledového centra jsou koncipovány v souladu s metodikou ITIL v4 s pěti základními funkcemi ve vztahu k prostředkům IT/IS (sítě, zařízení, SW apod.).
Služby Dohledového centra tvoří jeden ze základních nástrojů pro kontrolu a prokazování parametrů Service Level Agreementu (SLA).
Výhody dohledu hardware a aplikací
Dohled nad hardwarem a aplikacemi vám přináší řadu výhod. Jednou z nich je okamžitá informovanost a možnost kontroly stavu informačního systému a IT infrastruktury. Tato kontrola umožňuje rychle reagovat na případné problémy a předcházet vzniku vážnějších situací. Díky konsolidaci a automatizaci správy prostředí lze dosáhnout zvýšení efektivity celého systému. Dodržování provozních a výkonnostních parametrů pak přináší nárůst výkonu celého prostředí.
Efektivní plánování rozvoje infrastruktury je další výhodou, kterou dohled nad hardwarem a aplikacemi nabízí. Naplánujeme vám nové investice, ale také zajistíme optimální životní cyklus všech prvků informačního systému a IT infrastruktury, které vám přinese snížení jak přímých, tak nepřímých nákladů spojených se správou a provozem.
V neposlední řadě je dohledem nad hardwarem a aplikacemi dosaženo vysoké dostupnosti v souladu s dohodnutými úrovněmi služeb (SLA). To vede ke zvýšení produktivity práce a minimalizaci výpadků, což má pozitivní vliv na celkový výkon a úspěšnost organizace.
Vlastnosti dohledu hardware a aplikací
- Fault Management (řízení chyb) – základní nástroj pro okamžité zahájení řešení, na nějž navazuje činnost servisních techniků příslušného oddělení společnosti.
- Configuration Management – je řešen prostřednictvím vhodných konfiguračních nástrojů.
- Performance management (řízení výkonu) – využívá specializované nástroje konkrétního výrobce zcela samostatně nebo jako nadstavby platformních systémů.
- Security Management (řízení bezpečnosti) – bezpečnostní politika podniku, adresářové struktury a specializované nástroje.
- Accounting Management (kontrola přístupu) – kontroluje určité aplikace nebo síťové služby.