Unilever – Oceňování za účelem stanovení kupní ceny a rozdělení odštěpením sloučením
11.06.2014
Projekt:
Již mnoho let představuje společnost Unilever ČR kromě jiných aktivit i jednoho z lídrů na českém trhu čisticích prostředků pro domácnost. V roce 2013 se objevila příležitost k rozšíření portfolia, když se skupina Bochemie rozhodla odprodat část svých aktivit na tomto trhu, představovaných prostředky pod ochrannými známkami SAVO, BIOLIT a DIFFUSIL. Produkty pod těmito ochrannými známkami reprezentovaly konkurenční či doplňkové produkty k portfoliu výrobků prodávaných společností Unilever ČR. Ta proto společnost HomeBrands v polovině roku 2013 koupila a začlenila jí do organizační struktury jako svou dceřinou společnost. Po samotné akvizici bylo nezbytné dostát požadavkům kladeným mezinárodními účetními standardy – provést alokaci kupní ceny, tzv. purchase price allocation (tzv. PPA) a zároveň provést restrukturalizaci společnosti s cílem začlenění aktivit do struktur skupiny Unilever. Společnost RSM CZ byla požádána, aby provedla alokaci kupní ceny a podílela se na procesu rozdělení části společnosti HomeBrands sloučením s mateřskou společnostní Unilever. Všechny procesy byly naplánovány a provedeny s cílem začlenění aktivit společnosti HomeBrands do sofistikovaného procesního řízení skupiny Unilever.Spokojenost klienta:
Aleksander Solski, CFO: “Naší spolupráce se společností RSM CZ si cením velice vysoko. Její tým prokázal vysokou úroveň odborných znalostí, což nicméně od partnera tohoto druhu očekáváte. Takže mám-li se zamyslet nad tím, v čem spočíval nadstandard jejich služeb, zmíním tři věci:- schopnost pracovat pod tlakem (společnost RSM CZ jsme do našeho procesu zapojili poměrně pozdě, a stejně vše dokázali dodat včas!)
- ochota rozumět našim obchodním transakcím za účelem řádného posouzení generátorů hodnoty;
- otevřená a přímá komunikace.“