Trendy firemních komunikací s rozdílnými benefity
10.12.2015
Všimli jste si někdy, jak často využívá generace narozená v 90. letech e-mailové komunikace? S nadsázkou se dá říci, že asi s podobnou frekvencí jako dnešní čtyřicátníci klasickou listovní poštu. Ale proč vlastně? Odpovědí bychom našli bezpočet. Podívejme se podrobněji na nové trendy firemních komunikací a spočítejme možné benefity klasických i zcela nových řešení.
Vlastně je to zcela prosté… Maily, třebaže hojně podporované velmi sofistikovanými klienty typu Outlook nebo Lotus Notes, prostě nestačí dynamice diktované Facebookem, Twitterem či Skypem. Jakousi výjimkou zůstává korporátní sektor, respektive jakékoli zaměstnání, kde je používána elektronická komunikace. Zdá se, že nové trendy poněkud přibrzdí a mladé čerstvé síly záhy poučí, že e-mailové komunikaci ještě zdaleka neodzvonilo.
Ale je to tak správně? Odpověď vůbec není jednoznačná. Podívejme se na pár zajímavých údajů: Před deseti lety byl email jediným prakticky použitelným nástrojem pro řízení firemních informačních toků. Přestože od té doby učinily technologie významný skok kupředu, výzkumy odhadují, že běžný zaměstnanec na pozici středního manažera obdrží denně v průměru okolo 60 e-mailů a stráví asi 30–40 % pracovního týdne vyřizováním firemní pošty. Pokud to sečteme, máme tady ztrátu dvou dnů pracovního týdne jenom na vyřízení vlastní pošty.
Ale pojďme ještě dále. Stejné statistiky naznačují, že více než 75 % z tohoto množství připadá na interní komunikaci firmy. Tato čísla nám pomohou pochopit, proč se lidé tak často vyhýbají e-mailům mimo zaměstnání.
Běžný zaměstnanec na pozici středního manažera obdrží denně v průměru okolo 60 e-mailů a stráví asi 30–40 % pracovního týdne vyřizováním firemní pošty.
Rady odborníků na time management typu „Kontrolujte svoji poštu pouze dvakrát denně“ nejsou v praxi vůbec použitelné – váš nadřízený totiž očekává vaši okamžitou reakci a takovéto „vylepšení pracovních postupů“ by nejspíš příliš neocenil.