Nový systém přinesl Fischer International výrazný nárůst efektivity

Fischer International je specialistou na kotevní spoje pro bezpečné a úsporné upevňování a připevňování ve stavební konstrukci budov. Cílem společnosti však nejsou jen výrobky, ale být nejlepší také v oblasti služeb a procesů. Pro podporu svých procesů firma využívala zastaralý informační systém. V roce 2010 se rozhodla přejít na Microsoft Dynamics AX, který implementovala společnost Infinity. Ten přinesl radikální zvýšení efektivity a snížení chybovosti některých procesů.

Řekli o nás

Informační systém musí maximálně podporovat uživatele. Rozhodně to není jen systém pro hlídání finančních dat. Peníze se nedělají ve firmě, ale v konkurenčním boji. A v něm nám Microsoft Dynamics AX maximálně pomáhá, a to proto, že jsme věnovali velké úsilí procesní analýza a promítnutí naší hlavní konkurenční výhody do celého systému.

toto je IT filozofie ve společnosti Fischer International s.r.o.

Firma, která vynalezla hmoždinku

Zakladatelem společnosti Fischer je Artur Fischer, který v roce 1958 vynalezl hmoždinku. Nyní firma zaměstnává na 3 900 lidí po celém světě a dosahuje ročního obratu přes 600 milionů eur. V Česku ji reprezentuje Fischer International s.r.o., která je zároveň logistickou základnou slovenské pobočky. Fischer International funguje především jako obchodní a logistická firma dodávající na český a slovenský slovenský trh upevňovací systémy vyráběné v mateřské firmě v Německu. Upevňovací systémy Fischer tak byly použity například u staveb Strahovského tunelu či pražského obchodního centra Nový Smíchov.

Na procesní analýze se podílela polovina firmy

Implementace nového systému ve Fischer International započala hned v lednu 2010, a to půlroční důkladnou procesní analýzou, na které spolupracovali nejen klíčoví uživatelé – tj. vedoucí jednotlivých oddělení – ale také celá řada dalších zaměstnanců. Celkem se na ní podílela téměř polovina firmy. Během šesti měsíců bylo ve spolupráci s implementačním týmem z Infinity detailně popsáno, optimalizováno a případně i vypuštěno na 1 200 procesů. Finální přechod na Microsoft Dynamics AX, a to i v externím skladu, se pak uskutečnil počátkem ledna 2011. V prvním pracovním dni pak bylo odbaveno 150 zákazníků. Během následujících dvou měsíců pak proběhlo odladění všech funkcí a nastavení a systém přešel do plnohodnotného ostrého provozu. Více informací nalezente v případové studii Nový systém přinesl Fischer International výrazný nárůst efektivity v sekci Reference a projekty.