Školení zaměstnanců v oblasti kyberbezpečnosti pro běžný život
Tento článek bychom rádi věnovali zamyšlení nad běžným mimopracovním životem vašich zaměstnanců. Jak si asi všichni uvědomujeme, zaměstnanci jsou motorem podnikání a bez nich by to opravdu nešlo. Spokojený zaměstnanec je polovičním úspěchem. Všemožně se snažíme zpříjemnit pracovní prostředí. Ovocnými pondělky, slanými čtvrtky, odpočinkovými zónami, nejmodernějšími kávovary, někde i kulečníky nebo stolním tenisem. Pravidelně pak pořádáme vánoční večírky a scházíme se při výročích firmy. Na benefity také nesmíme zapomínat. Někoho potěší pár dní dovolené navíc, práce na home-office, někoho zase benefit karta nebo příspěvek na kulturní aktivity. Naší snahou je mít spojeného zaměstnance. Ale jak k tomuto přispět i mimo pracoviště?
S železnou pravidelností se již několik měsíců každý den dočítáme v internetových zprávách, že někdo podvodem přišel o své úspory, nebo se i dokonce zadlužil.
Je vám to povědomé? Našemu kolegovi se stala tato událost: Dle jeho slov dlouho nerozuměl tomu, jak může být někdo tak naivní, že odešle své peníze na cizí účet, nebo investuje do kryptoměn na základě „doporučení známé osobnosti“. Osobní zkušenost nic nenahradí. Nedávno mu volal pracovník banky, že mu blahopřeje ke schválení spotřebitelského úvěru půl milionu korun, o který však nežádal. I přesto, že volal nazpět a na telefonu se mu zobrazoval správný název banky, stejně kolegovi chvíli trvalo, než si uvědomil, že jde o podvod. Účet je totiž psaný na jeho manželku a jeho telefonní číslo je uvedené jako kontaktní. Taková malá bezpečnostní pojistka. To však podvodníci nemohli tušit a po pár nepříjemných otázkách hovor spěšně ukončili.
A jak tato historka souvisí se spokojeným zaměstnancem? Hypoteticky – pokud by se podvodníkům podařilo z našeho zaměstnance peníze vylákat, bude to mít zcela určitě obrovský vliv na jeho pracovní výkon. V nejhorším případě bude nutné hledat za něj náhradu – na současném trhu práce nic jednoduchého. Nebudeme ani rozepisovat o možnosti, pokud by měl pracovník přístup k firemnímu účtu.
Samozřejmě před takovýmto jednáním nelze stoprocentně ochránit. Co ale můžeme udělat, a považovat jako pracovní benefit, je upozornit, jak takoví internetoví a telefonní podvodníci postupují a jaké používají nástroje.
A právě za tímto účelem jsme pro naše současné i nové zákazníky připravili Školení zaměstnanců v kyberbezpečnosti v běžném životě, které zajišťujeme ve spolupráci s Univerzitou Hradec Králové, Fakultou informatiky a managementu.
Naším cílem je přiblížit posluchačům, jak takoví podvodníci uvažují a jaké sofistikované postupy používají. Osvěta může mít přímý vliv na chování na pracovišti, a tak nejen předcházet problémům konkrétního zaměstnance, ale nepřímo chrání i firmu a její data. Poskytneme mnoho užitečných rad, jak v kyberprostoru nenaletět a zůstat v bezpečí.
Jak již zde bylo zmíněno, vaše zaměstnance v běžném životě před podvodníky neochráníme, ale předáme jim informace, jak je rozpoznat a účinně se bránit.
Věnujte hodinu času vašeho týmu. Ať se již jedná o fyzické školení ve firemních prostorech nebo formou on-line webináře.
Státní příspěvek na školení
V případě zájmu o ucelený blok školení v rozsahu 16 hod. lze čerpat státní příspěvek na školení a mzdu, a to v rámci projektu NPO Digi pro firmu. Obraťte se na nás a rádi vám s projektem pomůžeme.
Pro více informací jsme vám k dispozici na níže uvedených kontaktech.
Co o našich školeních říkají zákazníci:
„V naší firmě jsme řešili potřebu proškolit zaměstnance na téma kyberbezpečnosti. V té době přišla nabídka spolupráce od firmy RSM CZ a.s., která se i mimo jiné touto problematikou zabývá. Školení proběhlo ve velmi živé formě, účastníci byli spokojeni se získanými informacemi a nadšeni z přednášejícího. Během školení se zájmem diskutovali. Já osobně školení považuji za velice přínosné.“
Ing. Pavel Flejberk
Ředitel, Chotěbořské strojírny, a.s.