

Saar Gummi Czech s.r.o.: Dohledové centrum zajišťuje klientům nepřetržitý provoz informačních systémů

Evropský leader ve výrobě dynamických těsnění do automobilů. Cca 850 zaměstnanců
Hlavní důvody, které nás vedly pro volbu Dohledového centra, byly zabezpečit aplikace s vysokou dostupností s omezeným počtem techniků a zkrátit doby výpadků na minimum a těmto výpadkům předcházet. Mezi hlavní přínosy Dohledového centra patří kromě zmíněných to, že pomáhá řešit organizaci servisních zásahů, a zabezpečení nepřetržitého provozu. Jaroslav Falta, IT Oddělení Saar Gummi Czech s.r.o.
Úkol
S nárůstem výroby v Saar Gummi Czech bylo potřeba zabezpečit její plynulost a zároveň zabezpečit spolehlivost a plynulost dodávek do velkých automobilek nejenom v ČR, ale i v Evropě. To vedlo k nasazení systému řízení skladů a následně Dohledového centra, které zajistil externí partner Infinity. Hlavní důvody pro volbu Dohledového centra byly zabezpečit aplikace s vysokou dostupností s omezeným počtem techniků a zkrátit doby výpadků na minimum a těmto výpadkům předcházet.
Řešení
Dohledové centrum Infinity vzniklo již v roce 1998, od té doby prochází neustálou aktualizací a vývojem. Využívá dohledových nástrojů, sdílených přímo Infinity, ale i nástrojů třetích stran, např. od Hewlett-Packard, či Microsoftu. Používá také dohledový systém Nagios.
Na podporu zákazníků jsou nastaveny System Center Operations Manager od Microsoftu a System Inside Manager od Hewlett-Packard. Tyto dva systémy jsou na sobě nezávislé, nicméně dokáží mezi sebou komunikovat. System Inside Manager od HP je primárně zaměřený na dohled hardwaru, serverů a serverových součástí. Operations systém od Microsoftu je pak orientovaný na softwarovou vrstvu systému. Tedy pro zákazníka, který potřebuje na svých serverech dohled podrobností o svém softwaru, nejčastěji velkých korporátních aplikací typu pošty, databáze, ale také active directory, či jen dohled velikosti místa na disku, se použije tento nástroj, který je schopen se připojit i k zákazníkům třetích stran.
V současné době je ve středisku Infinity dohledováno několik tisíc entit, tedy několik tisíc koncových zařízení. V tomto směru poskytuje Dohledové centrum služby jak pro obchodní řetězce, tak pro výrobní firmy, dále účetní společnosti i menší firmy.
Konkrétně v Saar Gummi Czech jsou z hlediska kritických prvků dohledovány na serverech jak hardwarové komponenty, tak operační systémy i aplikace. Z ostatní infrastruktury pak switche, acces pointy v hůře dostupných místech atd. Každý dohledovaný prvek či parametr má definovanou příslušnou eskalační proceduru, která říká, jakým způsobem se má přistupovat k servisnímu zásahu.
„Naši zákazníci mají vydefinované některé své business procesy, které jsou pro ně kritické, a my tyto procesy monitorujeme do nejnižších vrstev toho procesu, ale dokážeme i zobrazit celkovou mapu a celkové zdraví jednotlivého procesu a poté na mapě i celkové zdraví té celé infrastruktury,“ přibližuje Jan Gerhart, System Specialist v Infinity, a.s.
Výsledky
Přínos využití dohledových center spočívá mimo jiné v celkové úspoře nákladů na provoz ICT. Zároveň je výrazně zvýšena dostupnost jednotlivých komponent systémů a tím celé infrastruktury společnosti. Obecně vzato jde o proaktivní a reaktivní monitoring klíčových business aplikací a business systémů.
Dohledové centrum Infinity navíc integruje System Center Operations Manager a vlastní help desk, což umožňuje zákazníkům rychlou flexibilní reakci na možné výpadky serverů a zajištění maximální dostupnosti celé ICT infrastruktury.
Obchodní dopady
Zabezpečení aplikací s vysokou dostupností s omezeným počtem techniků; zkrácení doby výpadků na minimum a předcházení výpadkům. Dohledové centrum dále pomáhá řešit organizaci servisních zásahů a zabezpečení nepřetržitého provozu.