

Kompletní outsourcing ICT je trefa do černého
24.01.2013
O výhodnosti outsourcování ICT se mezi manažery a IT techniky vede vášnivá debata. Odpůrci outsourcingu se nejvíce bojí o bezpečnost firemních dat a argumentují, že se vstupem třetí strany, tedy implementátora řešení, se mohou náklady jedině zvýšit. Na druhé straně stojí spokojení zákazníci, kterým stačilo jediné: vybrat si spolehlivého partnera.
K této otázce se začínající firmy dostávají spíše dříve než později. Vzhledem k tomu, že většinou nemají velké kapitálové prostředky, představuje výstavba a údržba vlastního IT oddělení náklad, který na určitou dobu znemožní akceleraci firmy v její oblasti podnikání. A outsourcing je výhodný také tehdy, pokud se dodavatel zaváže postupně upravovat rozsah poskytovaných služeb v závislosti na rostoucích ICT potřebách klienta. V Accace se tedy po zvážení všech pro a proti rozhodli pro kompletní outsourcing ICT a to ve spolupráci s firmou Infinity a.s. a jejím datovým centrem pro hosting všech potřebných aplikací.
„Profesionální outsourcing IT a hostingových služeb nám umožnil se nejen soustředit na poskytování našich klíčových služeb, ale zároveň i splňovat přísné bezpečnostní požadavky našich klientů na ochranu jejich finančních a mzdových dat a souběžně umět zabezpečit nepřetržitou dostupnost vybraných informací on-line,” vyjádřil se Marián Driensky, Managing Director Accace pro Českou a Slovenskou republiku a vyvrátil tak jeden z hlavních mýtů, vzbuzujících strach z outsourcingu ICT, tedy téma nedostatečného zabezpečení. Je ostatně logické, nebo aspoň očekávatelné, že firma, pro niž je bezpečnost klientových dat základem podnikání, bude disponovat (v mnoha případech v protikladu k „in house“ IT oddělení) nejlepším možným zabezpečením.
