

Payminator v akci, aneb jak pomohl Payminator výrobní firmě ušetřit čas, náklady i papír
Pro podnik s několika tisíci zaměstnanci bylo každoroční papírové zpracování ročního zúčtování a prohlášení poplatníka velmi zdlouhavé. Kvůli komplikovanosti oficiálních formulářů musela mzdová účetní procházet s velkou částí zaměstnanců formuláře osobně, též bylo potřeba v archivech zjistit, jaké podklady má už z dřívějších let, a co je třeba nově doložit. Na konci období ročního zúčtování ji navíc čekalo ruční naťukání slev do mzdového systému. Pokud by roční zúčtování zaměstnanců zpracovávala pouze jedna mzdová účetní, trvalo by jí to přibližně 450 hodin čistého času, tedy více než 11 pracovních týdnů.
Společnost se však rozhodla, že je na čase celý proces zefektivnit, zdigitalizovat a oprostit ho od chyb. Svou důvěru proto svěřila do rukou aplikace Payminator.
Po podepsání smlouvy začal proces implementace a spuštění aplikace pro společnost. Celý proces trval pouze týden. V rámci implementace došlo v aplikaci k založení společnosti, nahrání zaměstnanců, jejich podkladů a k pravidelné komunikaci s klientem. Pro mzdové účetní byla navíc uspořádána školení na fungování aplikace a zaměstnancům byly poskytnuty návody a školící videa.
Ačkoliv na začátku panovaly obavy, zda budou zaměstnanci schopni vyplnit jednotlivé slevy ve formulářích, byly rychle zažehnány. Až na pár výjimek byli všichni zaměstnanci schopni vyplnit formuláře zcela samostatně a průměrný čas vyplnění jedním zaměstnancem byl do pěti minut. Celková úspěšnost vyplnění formulářů byla již v prvním roce 96 %.
Mzdové účetní trvá kompletní zpracování formulářů jednoho zaměstnance přibližně 6 minut. Aplikace tedy ušetřila více než tři týdny práce.
Data z Payminatoru jsou navíc automaticky exportována do mzdového programu. Čímž se chybovost při přepisu dat snížila na nulu.
Díky vyplňování a archivaci podkladů online se navíc snížila i ekologická stopa společnosti. Jenom v průběhu jednoho ročního zúčtování společnost ušetřila více než 100 kg papíru.
Celkem aplikace Payminator snížila náklady společnosti na zpracování ročního zúčtování o 30 %.
Pokud nadále váháte s digitalizací daňového procesu kvůli obavám, zda budou zaměstnanci sami schopni vyplnit formuláře, Payminator by pro vás mohl být tou správnou volbou.

