Czech Republic
Jazyky

Jazyky

RSM v cloudu aneb naše kobyla není bosá

RSM úspěšně zakončila projekt migrace svého poštovního systému pod správu programu Office 365 online služeb firmy Microsoft.

Tím se zbavila zátěže správy vlastního firemního aparátu MS Exchange a připojila se tak ke kolegům z dceřiné firmy Infinity Systems, kteří již tyto cloudové služby využívají od podzimu loňského roku. Zároveň tímto obě firmy navázaly na předchozí úspěšnou implementaci komunikační služby – Lync Online.

Důvodů k tomuto kroku bylo více, jmenujme zejména úsporu času a prostředků vynaložených na tuto část interního IT, jednoduchost správy online služby a v neposlední řadě důvěra v řešení dlouholetého partnera RSM – firmy Microsoft. Další výhodou byla dodatková funkcionalita Office 365 – podpora komunikátorů BlackBerry, kterou opět firma ušetří další infrastrukturní prostor in-house řešení.

Vlastnímu přesunu předcházela důkladná analýza vlastního prostředí a příprava migračních skriptů. Byly vytvořeny podrobné postupy pro modifikaci prostředí lokálních stanic koncových uživatelů a nadefinovány doménové politiky pro minimalizaci potřeby uživatelské interakce. Dále byl vytvořen model koexistence Exchange On-Premise a Exchange Online pro hladký průběh migračního procesu. Vlastní přesun poštovních schránek do Microsoft Online pak proběhl dávkově v průběhu dvou týdnů a díky důkladné přípravě nebyly zaznamenány prakticky žádné problémy jak při vlastní migraci, tak při následném provozu mailové služby.

Vzhledem k výše uvedenému lze říci, že RSM naskočila na rozjíždějící se cloudový vlak v ten správný čas a tím správným způsobem. Již ve stádiu plánování jsou ve firmě další rozšíření využití možností balíčku Microsoft Office 365 – konkrétně služby SharePoint Online – a také přechod stávajícího CRM řešení do cloudu, tedy k další online slubě od Microsoftu – CRM Online. Využití nejmodernější technologie a současná úspora vlastních prostředků ? Ano, touto cestou chceme jít.

Líbil se Vám článek? Pomozte nám šířit jej dále.