Czech Republic
Jazyky

Jazyky

Cesta z krize vede přes akvizice (Jaroslav Procházka, CEO)

Situace na českém ICT trhu neopravňuje k přílišnému optimismu. Tradiční trh je přesycen ve dvou směrech: velkým počtem firem konkurujících si na malém prostoru a neustále stoupajícím počtem absolventů technických univerzit, hledajících práci v ICT – oboru, který získal akademickou popularitu převyšující možnost praktického uplatnění (to, že trvá poptávka po velmi specifických ICT službách a odbornících na ně, je naprosto jiný příběh mimo mainstream).

profit

Situace jednoznačně volá po konsolidaci a recept na ni není složitý.

Tam, kde jednomu dochází síly, dvěma se jde lépe. V lokálních firmách, které samy nezvládají vzdorovat sílícím tlakům okolí, stále pracují vynikající pracovníci s desítkami let zkušeností a především s důkladnou znalostí místního trhu, jeho specifik a požadavků. Po eventuální akvizici a začlenění do struktury větší, dynamičtější společnosti získávají obrovskou podporu nových technologií a zkušených kolegů, zatímco sami přinášejí bonus v podobě vlastní expertizy. Celý byznys se tak výrazně zefektivňuje. Zákazník si může u jediného dodavatele vybrat ze širokého portfolia profesionálně zajišťovaných služeb a produktů – specialisté na různé oblasti firemního ICT, sdružení pod „jednou střechou“, dokážou zvážit výhody a nevýhody všech možných řešení a případně je mezi sebou zkombinovat tak, aby byl výsledek pro klienta co nejvýhodnější a ušitý na míru. A zároveň se přitom o něj starají lidé, se kterými se dlouhodobě zná, o nichž ví, že mají v jeho regionu tradici a prokazatelné zkušenosti. A to je, jak jsme se již mnohokrát ujistili, pro české, a zvláště pro oblastní firmy nesmírně důležité.

V našem oboru se tak sváří různé, často protichůdné tendence. Nutnost udržet se na špici vývoje, pracovat s těmi nejlepšími zahraničními partnery a být tím pádem takříkajíc „světovým“ se doplňuje se stoupající důležitostí oblastního zaměření a lokálně orientovaných zkušeností. Skloubit vhodně načasovanou akvizicí všechny priority a nabídnout klientům nejmodernější řešení v kombinaci s plně prozákaznickým přístupem je tou nejvhodnější cestou k budoucímu úspěchu.

Ing. Jaroslav Procházka, CEO, Infinity a.s.

Zdroj: Profit č.20, 11.11. 2013, Profit NÁZOR, str. 44

Líbil se Vám článek? Pomozte nám šířit jej dále.